• اصفهان، خیابان طالقانی، روبه روی بانک ملی، فروشگاه الکترونیک یگانه || شماره تماس:09131680699 ,

در این روزها خودروها به انواع آپشن‌های مختلف مجهز شده‌اند و این آپشن‌ها باعث شده‌ استفاده از خودروها آسان‎تر شده و از طرف دیگر طی کردن مسافت‌های طولانی قابل تحمل‌تر شود. یکی از وسایلی که در زمره وسایل سرگرمی خودرو قرار می‌گیرد ضبط اندروید ماشین است. ضبط فابریک را می‌توان در انواع خودروها مشاهده کرد که بسته به نوع خودرو به امکانات مختلفی مجهز شده‌اند.

در حال حاضر اکثر پخش صوت‌ها در خودروها به سیستم عامل اندروید مجهز شده‌اند و دارای قابلیت‌های بیشتری نسبت به انواع ضبط فابریک هستند که در گذشته بر روی خودروها نصب می‌شدند. ضبط اندروید توانایی اتصال به گوشی‌های هوشمند، مانیتور و دیگر ابزارهای جانبی را دارد و از طرف دیگر می‌توان ضبط اندروید را از روی فرمان کنترل کرد و باعث رانندگی ایمن می‌شود. ضبط اندروید می‌تواند مجهز به مانیتور باشد که در این صورت می‌توان با اتصال دوربین دنده عقب و یا دوربین ۳۶۰ درجه برای دید اطراف رانندگی کم خطری را تجربه کرد.

سیسم عامل نرم افزاری (Operating System) مانیتور ماشین از توسعه دهندگان متنوعی وجود دارد ولی بصورت کلی دو سیستم عامل بیشترین تاثیر و محبوبیت را در بازار و همچنین تولید کنندگان مانیتور اتومبیل داشته اند که شامل موارد زیر می شود:

  • سیستم عامل اندروید / Android که در هماهنگی با بسیاری از گوشی های موبایل بوده و از پشتیبانی گسترده نرم افزاری و اپلیکیشن های مربوطه برخوردار و امکان بروز رسانی App ها با استفاده از اینترنت وجود دارد. رابط کاربری (UI) در مانیتور اندروید خودرو کاملا مشابه با تلفن همراه اندروید و بسیار روان با دسترسی آسان به محیط های نرم افزاری و اپلیکیشن ها  می باشد.
  • سیستم عامل ویندوز / Windows که قدری قدیمی تر و ساختار سخت افزاری نسبتا ساده تری دارند. بسیاری از مانیتور های ماشین ویندوز استقبال می نمایند زیرا دارای سطح قیمت پایین تر و در صورت تمایل به استفاده های معمول روزانه کاملا بازدهی مطلوبی دارند. از معایب مانیتور های ویندوز می توان به مشخصات پایین تر سخت افزاری و محدودیت بیشتر اپلیکیشن ها در مقایسه با اندروید همچنین نبود حافظه داخلی اشاره نمود.

لازم به ذکر است دو سیستم پخش تصویری اندروید و ویندوز از حیث ظاهر لزوما متفاوت نبوده و امکان شباهت ۱۰۰% ظاهری در دو مانیتور برای خودروی مشخص وجود دارد. جهت اطلاع از نوع عامل نرم افزاری نیاز به مطالعه اطلاعات فنی روی دستگاه و یا جعبه آن و یا روشن نمودن Car Screen می باشد.

درباره مانیتور خودرو و انواع آن

هر اتومبیل دارای تعریف کلی و مشخصات اصلی می باشد که شامل چرخ، اتاق، صندلی، فرمان، پیشرانه جهت تامین نیروی حرکتی، سیستم تعلیق و بخش های ایمنی می باشد که در تمام خودرو های حال حاضر بصورت استاندارد و تعریف شده وجود دارد که تولید کنندگان بصورت پیش فرض تلاش دارند به منظور کاهش هزینه های تولید و حضور رقابتی در بازار داغ خودرو تا جای ممکن از نصب بخش های غیر ضروری و تعریف نشده در خودرو بکاهند تا با جلب نظر خریداران محصول خود را با میانگین پایینتر قیمت نسبت به رقبا عرضه نمایند.

البته یادآور می شویم با گذشت زمان سطح استاندارد ها بالا رفته و بر توقع خریداران افزوده شده است. به این شکل که در حال حاضر برخی از بخش های غیر مهم و آپشن در گذشته به عنوان بخش همراه و مکمل امکانات همراه خودرو عرضه می گردند مانند شیشه بالابر برقی  که در گذشته به عنوان یکی از امکانات ماشین های لوکس عرضه می شد ولی در حال حاضر در اکثر تولیدات خودرو دیده می شود. بخش دیگری در وسایل نقلیه، خصوصا خودرو های سواری وجود دارد که به انتخاب خریدار بر روی ماشین نصب می گردد و یا به عنوان بخش های انتخابی خودرو  (Car Options) به عنوان مزیتی نسبت به اتومبیل در حالت عادی بر روی آن قرار میگیرد که نمایشگر تصویری و یا مانیتور خودرو نام دارد.

دسته‌ها: پخش خودرو

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *